X
تبلیغات
رایتل
بطری های شناور در دریا
نه، هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره یی تاب نیاورد از آن که خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست بلکه صدچندان بر زشتی آنها می افزاید
آرشیو
موضوع بندی
یکشنبه 31 شهریور 1387
نوشته ۳۲۷ (تبلیغات ۲)

 این نوشته ها به صورت مسلسل و با شماره مشخص شده ند. برای خواندن مطالب قبل به همین موضوع مراجعه کنید. 

 

 

 

 

 

27. در این نوشته به ادامه­ی بررسی درباره­ی الگوهای تبلیغاتی می­پردازیم:

3.      ۳. القای بدبختی در اثر استفاده نکردن از آن محصول یا خدمات و یا سرشکستگی از اطلاع نداشتن نسبت به وجودش: در این حالت تبلیغ حالت انذار دارد، بر عکس حالت قبل که بشارت می­داد. در صورت استفاده نکردن از محصول، دچار بدبختی، مشکل و مصیبت می­شوید. در این حالت هم اغراق در مشکل تاثیر را چند برابر می­کند. مانند تبلیغات بیمه.

 4.      ۴. حالت ترکیبی دو مورد فوق مقایسه­ی دو نفر است که یکی از آن محصول یا خدمات استفاده کرده و دیگری نه. یکی خوش­بخت است و دیگری بدبخت.

 

 ۵.      ۵. زندگی رویایی: این حالت را می­توان نوعی از خوش­بختی در نظر گرفت که فرد با استفاده از کالا یا خدمات می­تواند طوری زندگی کند که در زندگی واقعی امکان­ش وجود ندارد و یا برعکس آن واقعی شدن آنچه که فرد در رویای خود دارد. در این حالت فرد می­تواند توانایی خارق­العاده­یی به دست بیاورد یا دارای جذابیتی بشود که بتواند به فرد مورد علاقه­ش برسد.

 ۶.      ۶. نقشه کشیدن: در این حالت فرد برای رسیدن به کالا یا خدمات مورد نظرش نقشه می­کشد که قطعاً اهمیت آن کالا را نشان می­دهد. نوع و مکانیزم نقشه، در جذابیت تبلیغ نقش مهم دارد.

 ۷.      ۷. مطلوبیت عام داشتن: در این حالت همه خواهان استفاده از چنین کالایی هستند و حتی ممکن است به خاطرش درگیری و جنگ رخ بدهد و مانند حالت قبل براش نقشه بکشند. 

     در نوشته ی بعد بخش پایانی تبلیغات را مطرح می کنم.

 

 

 

 


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 226203


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها
/rss
sudoko