بطری های شناور در دریا

نه، هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره یی تاب نیاورد از آن که خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست بلکه صدچندان بر زشتی آنها می افزاید

بطری های شناور در دریا

نه، هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره یی تاب نیاورد از آن که خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست بلکه صدچندان بر زشتی آنها می افزاید

نوشته ۳۲۷ (تبلیغات ۲)

 این نوشته ها به صورت مسلسل و با شماره مشخص شده ند. برای خواندن مطالب قبل به همین موضوع مراجعه کنید. 

 

 

 

 

 

27. در این نوشته به ادامه­ی بررسی درباره­ی الگوهای تبلیغاتی می­پردازیم:

3.      ۳. القای بدبختی در اثر استفاده نکردن از آن محصول یا خدمات و یا سرشکستگی از اطلاع نداشتن نسبت به وجودش: در این حالت تبلیغ حالت انذار دارد، بر عکس حالت قبل که بشارت می­داد. در صورت استفاده نکردن از محصول، دچار بدبختی، مشکل و مصیبت می­شوید. در این حالت هم اغراق در مشکل تاثیر را چند برابر می­کند. مانند تبلیغات بیمه.

 4.      ۴. حالت ترکیبی دو مورد فوق مقایسه­ی دو نفر است که یکی از آن محصول یا خدمات استفاده کرده و دیگری نه. یکی خوش­بخت است و دیگری بدبخت.

 

 ۵.      ۵. زندگی رویایی: این حالت را می­توان نوعی از خوش­بختی در نظر گرفت که فرد با استفاده از کالا یا خدمات می­تواند طوری زندگی کند که در زندگی واقعی امکان­ش وجود ندارد و یا برعکس آن واقعی شدن آنچه که فرد در رویای خود دارد. در این حالت فرد می­تواند توانایی خارق­العاده­یی به دست بیاورد یا دارای جذابیتی بشود که بتواند به فرد مورد علاقه­ش برسد.

 ۶.      ۶. نقشه کشیدن: در این حالت فرد برای رسیدن به کالا یا خدمات مورد نظرش نقشه می­کشد که قطعاً اهمیت آن کالا را نشان می­دهد. نوع و مکانیزم نقشه، در جذابیت تبلیغ نقش مهم دارد.

 ۷.      ۷. مطلوبیت عام داشتن: در این حالت همه خواهان استفاده از چنین کالایی هستند و حتی ممکن است به خاطرش درگیری و جنگ رخ بدهد و مانند حالت قبل براش نقشه بکشند. 

     در نوشته ی بعد بخش پایانی تبلیغات را مطرح می کنم.

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها یکشنبه 31 شهریور 1387 ساعت 11:09 ق.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها خالی ست...

فرزانه یکشنبه 31 شهریور 1387 ساعت 01:46 ب.ظ

سلام خوب هستین
میشه دوباره بیاین تو وبلاگمو نقد کنین شعرامو
نقد کنید نظر بدین
منتظرم
بابای

جواب تو تو کامنت قبلی دادم. آدرس وبلاگتو ندارم.

ف ف یکشنبه 31 شهریور 1387 ساعت 11:58 ب.ظ

نوید من اون حس بدبختی رو وقتی دارم که تبلیغ خوراکی میبینم و اگه دلم گرفته باشه حتی ممکنه کارم به گریه هم برسه ولی بیش تر وقتی احساس بدبختی میکنم که اون خوراکیو بخرم بخورم و دوسش ندلشته باشم. تو اون لحظه واقعا دلم واسه ی ف ف ی شکم پرست نادون میسوزه.

(:

الاخون دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 11:37 ق.ظ

عکس های جالبی انتخاب کردی

قابل نداشت.

الاخون دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 11:54 ق.ظ

اومدم تو جی میل کجا رفتی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد