بطری های شناور در دریا

نه، هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره یی تاب نیاورد از آن که خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست بلکه صدچندان بر زشتی آنها می افزاید

بطری های شناور در دریا

نه، هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره یی تاب نیاورد از آن که خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست بلکه صدچندان بر زشتی آنها می افزاید

نوشته ۳۲۸ (تبلیغات ۳)

این نوشته ها به صورت مسلسل و با شماره مشخص شده ند. برای خواندن مطالب قبل به همین موضوع مراجعه کنید.  

 

 

 

۲۸. در این نوشته بحث تبلیغات را تمام می­کنم:

8.            ۸.    الگوی منجی: در این حالت کالا یا خدمات مورد نظر درست در لحظه­ی بحرانی به داد فرد می­رسد و او را نجات می­دهد.

9.            ۹.   الگوی پرسش و پاسخ: در این حالت پرسش مطرح شده اگر بتواند نیاز مخاطب را نشانه بگیرد یا رویاهاش را بیدار کند، با ارائه­ی پاسخ می­توان کالا یا خدمات را به عنوان جواب پرسش قرار داد. این حالت را می­توان مدل تعدیل شده و طبیعی­تر منجی دانست. بحران همان نیاز است و نجات دهنده همان پاسخ.

    ۱۰.   توصیه دو دوست یا آشنا به هم: حالت دیگری از پرسش و پاسخ است که با دیدن وضع به­تر فردی که از کالا یا خدماتی استفاده می­کند مطرح می­شود.

 

8.         ۱۱.   استفاده از شعر تبلیغاتی: از آن­جایی که شعر به دلیل ریتم­دار بودن سریع در ذهن می­نشیند و ماندگارتر است محمل خوبی برای تبلیغات حساب می­شود.

9.         ۱۲.   راست­نمایی: در این حالت تبلیغ به معرفی کالا و خدمات می­پردازد، هر چند که به ظاهر دارد معرفی می­کند اما در اصل دارد تعریف می­کند.

         ۱۳.   استفاده از موقعیت یا کلام کمیک: در این حالت در بستر جریانی خنده­دار یا کلامی خنده­دار تبلیغ صورت می­گیرد.

در تبلیغات می­توان از هر کدام از این عوامل یا ترکیبی از موارد فوق استفاده کرد.

این­ها الگوهایی بود که به ذهن من رسید و می­توان الگوهای دیگری را هم در تبلیغات جست و قطعاً در آینده الگوهای جدیدتری به وجود می­آید.

گفتیم که تبلیغات باید در زمان کم تاثیر خود را روی مخاطب بگذارد بنابراین باید به نوعی چشم­گیر باشد. بنابراین پارامتر مهمی که در طراحی تبلیغات به چشم می­خورد، ایده­ی جدید و چشم­گیر و خلاقانه داشتن است. این ایده­ها معمولاً وجه دیگری از کالا یا خدمات را به ما نشان می­دهند یا طوری نشان می­دهند که قبلاً آن­طور ندیدیم، زیرا منحنی تاثیر یک تبلیغ در زمان مانند منحنی توانایی فرد است که به صورت تاق­دیس است. در این حالت تبلیغ در دوره­یی به نقطه­ی اوج می­رسد و پس از مدتی تاثیرش را از دست می­دهد، بنابراین باید تبلیغی جدید جایگزین شود. در این باره در بحث عادت و تفکر خواهم نوشت.

اما نکته­ی مهم در تمام این موارد تحریک غریزه است: لذت بردن، احساس نیاز کردن، احساس خوش­بختی کردن، تحریک میل جنسی (که نوعی نیاز هست و در موارد زیادی از تبلیغات از آن سود می­جویند) و موارد دیگر در ارتباط با غریزه است. شاید تنها تبلیغات با نقاب راست نمایی یا در بعضی موارد پرسش و پاسخ از این امر مستثنا باشند اما در سایر موارد غریزه اولین هدف طراحان تبلیغات است زیرا قبل از تفکر و آنی تحریک می­شود.

دوربین در کجای این قضیه به چشم می­خورد؟‌ جای چشم ماست.

 

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امید دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 08:16 ب.ظ http://ies.blogsky.com

وبلاگ جالبی دارید . ادامه بدید :)

ممنون.

الهه سه‌شنبه 2 مهر 1387 ساعت 08:25 ق.ظ

پس دست آخر بازم کشمکش تفکر و غریزه س ؟ و یه چیزی توجه به انتخاب کالا از روی اعتماد به نوع تبلیغی که اون کالا برای معرفی خودش ازش استفاده کرده یه جور شناسایی شخصیته پیروی از مد هم همین طور

الاخون سه‌شنبه 2 مهر 1387 ساعت 09:42 ق.ظ

جالب بود

مرسی.

الاخون دوشنبه 15 مهر 1387 ساعت 07:55 ق.ظ

بچه ی ما سرش شلوغ ...
من میدونم...
مطلب بزار مهندس!!!!!!!!!!!!
:)

چشم :*

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد