نوشته ۳۲۷ (تبلیغات ۲)

 این نوشته ها به صورت مسلسل و با شماره مشخص شده ند. برای خواندن مطالب قبل به همین موضوع مراجعه کنید. 

 

 

 

 

 

27. در این نوشته به ادامه­ی بررسی درباره­ی الگوهای تبلیغاتی می­پردازیم:

3.      ۳. القای بدبختی در اثر استفاده نکردن از آن محصول یا خدمات و یا سرشکستگی از اطلاع نداشتن نسبت به وجودش: در این حالت تبلیغ حالت انذار دارد، بر عکس حالت قبل که بشارت می­داد. در صورت استفاده نکردن از محصول، دچار بدبختی، مشکل و مصیبت می­شوید. در این حالت هم اغراق در مشکل تاثیر را چند برابر می­کند. مانند تبلیغات بیمه.

 4.      ۴. حالت ترکیبی دو مورد فوق مقایسه­ی دو نفر است که یکی از آن محصول یا خدمات استفاده کرده و دیگری نه. یکی خوش­بخت است و دیگری بدبخت.


 

 ۵.      ۵. زندگی رویایی: این حالت را می­توان نوعی از خوش­بختی در نظر گرفت که فرد با استفاده از کالا یا خدمات می­تواند طوری زندگی کند که در زندگی واقعی امکان­ش وجود ندارد و یا برعکس آن واقعی شدن آنچه که فرد در رویای خود دارد. در این حالت فرد می­تواند توانایی خارق­العاده­یی به دست بیاورد یا دارای جذابیتی بشود که بتواند به فرد مورد علاقه­ش برسد.

 ۶.      ۶. نقشه کشیدن: در این حالت فرد برای رسیدن به کالا یا خدمات مورد نظرش نقشه می­کشد که قطعاً اهمیت آن کالا را نشان می­دهد. نوع و مکانیزم نقشه، در جذابیت تبلیغ نقش مهم دارد.

 ۷.      ۷. مطلوبیت عام داشتن: در این حالت همه خواهان استفاده از چنین کالایی هستند و حتی ممکن است به خاطرش درگیری و جنگ رخ بدهد و مانند حالت قبل براش نقشه بکشند. 

     در نوشته ی بعد بخش پایانی تبلیغات را مطرح می کنم.