این نوشته ها به صورت مسلسل و با شماره مشخص شده ند. برای خواندن مطالب قبل به همین موضوع مراجعه کنید.
27. در این نوشته به ادامهی بررسی دربارهی الگوهای تبلیغاتی میپردازیم:
3. ۳. القای بدبختی در اثر استفاده نکردن از آن محصول یا خدمات و یا سرشکستگی از اطلاع نداشتن نسبت به وجودش: در این حالت تبلیغ حالت انذار دارد، بر عکس حالت قبل که بشارت میداد. در صورت استفاده نکردن از محصول، دچار بدبختی، مشکل و مصیبت میشوید. در این حالت هم اغراق در مشکل تاثیر را چند برابر میکند. مانند تبلیغات بیمه.
4. ۴. حالت ترکیبی دو مورد فوق مقایسهی دو نفر است که یکی از آن محصول یا خدمات استفاده کرده و دیگری نه. یکی خوشبخت است و دیگری بدبخت.
۵. ۵. زندگی رویایی: این حالت را میتوان نوعی از خوشبختی در نظر گرفت که فرد با استفاده از کالا یا خدمات میتواند طوری زندگی کند که در زندگی واقعی امکانش وجود ندارد و یا برعکس آن واقعی شدن آنچه که فرد در رویای خود دارد. در این حالت فرد میتواند توانایی خارقالعادهیی به دست بیاورد یا دارای جذابیتی بشود که بتواند به فرد مورد علاقهش برسد.
۶. ۶. نقشه کشیدن: در این حالت فرد برای رسیدن به کالا یا خدمات مورد نظرش نقشه میکشد که قطعاً اهمیت آن کالا را نشان میدهد. نوع و مکانیزم نقشه، در جذابیت تبلیغ نقش مهم دارد.
۷. ۷. مطلوبیت عام داشتن: در این حالت همه خواهان استفاده از چنین کالایی هستند و حتی ممکن است به خاطرش درگیری و جنگ رخ بدهد و مانند حالت قبل براش نقشه بکشند.
در نوشته ی بعد بخش پایانی تبلیغات را مطرح می کنم.
جای قلم توانای شما در حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها خالی ست...
سلام خوب هستین
میشه دوباره بیاین تو وبلاگمو نقد کنین شعرامو
نقد کنید نظر بدین
منتظرم
بابای
جواب تو تو کامنت قبلی دادم. آدرس وبلاگتو ندارم.
نوید من اون حس بدبختی رو وقتی دارم که تبلیغ خوراکی میبینم و اگه دلم گرفته باشه حتی ممکنه کارم به گریه هم برسه ولی بیش تر وقتی احساس بدبختی میکنم که اون خوراکیو بخرم بخورم و دوسش ندلشته باشم. تو اون لحظه واقعا دلم واسه ی ف ف ی شکم پرست نادون میسوزه.
(:
عکس های جالبی انتخاب کردی
قابل نداشت.
اومدم تو جی میل کجا رفتی؟